Xornadas de Historia Contemporánea e do Tempo Presente: As mulleres no franquismo e a transición á democracia: represión, violencias e mobilización

XORNADAS DE HISTORIA CONTEMPORÁNEA E DO TEMPO PRESENTE. As mulleres no franquismo e a transición á democracia: represión, violencias e mobilización

PROGRAMA

Datas:

4 e 5 de marzo de 2024. Actividade on-line

PROGRAMA

Luns, 4 de marzo de 2024

16,15 h. Inauguración das xornadas.

16,30-18,00 horas: A represión sobre as mulleres. Algunhas claves interpretativas.

Julio Prada Rodríguez. Catedrático de Historia Contemporánea da Universidade de Vigo

18,00-19,30 horas: Mulleres na contorna da «Cidade da Selva»: a materialidade, a memoria e os documentos desde a perspectiva de xénero.

Laura Martínez Panizo, Graduada en Historia e Máster de Historia Contemporánea na Universidade de Santiago de Compostela.

Martes, 5 de marzo de 2024

16,30-18,00 horas: (IN)Xustiza transicional: análise da violencia institucional de xénero na transición á democracia.

Enya Antelo Alvite. Graduada en Historia e máster en Historia Contemporánea pola USC.

18,00-19,30 horas: Luces e sombras: o Movemento Democrático de Mulleres en Galicia.

María Concepción Álvarez Gómez. Secretaria do C.A. á UNED de Ourense e Máster en Historia, Territorio e Recursos Patrimoniais.

Actividades de formación docente on-line: Mulleres, franquismo, transición e didáctica da Historia.

14 horas de formación on-line.

Julio Prada Rodríguez, catedrático de Historia Contemporánea da Universidade de Vigo.

Obxectivos:

Os obxectivos esenciais das Xornadas de Historia Contemporánea e do Tempo Presente pasan por achegar ao alumnado algúns dos principais debates historiográficos e liñas de investigación relacionados coa docencia da Historia Contemporánea e o Mundo Actual, tanto a nivel xeral como de Galicia.

Nesta edición propoñen un achegamento a diversos aspectos relacionados coas loitas das mulleres no franquismo e a transición á democracia.